دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia

University of British Columbia
University of British Columbia

عنواین مهم

دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در ونکوور، بریتیش کلمبیا، کانادا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1908 تاسیس شد و از آن زمان به یکی از برترین دانشگاه های کانادا و جهان تبدیل شده است. UBC دو پردیس اصلی دارد  یکی در ونکوور و دیگری در کلونا  و طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی، از جمله مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد در هنر، علوم، تجارت، مهندسی، پزشکی و حقوق را ارائه می دهد.

تاریخچه

UBC در سال 1908 به عنوان کالج دانشگاه مک گیل بریتیش کلمبیا با تنها سه استاد و 12 دانشجو تاسیس شد. این دانشگاه در سال 1915 به دانشگاه بریتیش کلمبیا تبدیل شد و در سال 1925 به مکان فعلی خود در پوینت گری در ونکوور نقل مکان کرد. پردیس اوکاناگان این دانشگاه در سال 2005 تأسیس شد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در ونکوور، بریتیش کلمبیا، کانادا واقع شده است.
دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در ونکوور، بریتیش کلمبیا، کانادا واقع شده است.

 

 

زندگی دانشگاهی

پردیس UBC در ونکوور میزبان بیش از 60000 دانشجو از بیش از 140 کشور است که آن را به یکی از متنوع ترین پردیس ها در کانادا تبدیل می کند. پردیس دارای یک جامعه دانشجویی پر جنب و جوش، با بیش از 400 باشگاه و سازمان دانشجویی، و همچنین مجموعه ای از امکانات ورزشی و تفریحی، از جمله یک استخر شنا در اندازه المپیک، یک پیست روی یخ، و یک مرکز تناسب اندام است. پردیس همچنین دارای تعدادی گزینه غذاخوری از جمله کافه ها، کامیون های حمل غذا و رستوران ها می باشد.

پردیس اوکاناگان UBC دارای جمعیت دانشجویی کمتری با حدود 10000 دانشجو است، اما هنوز هم طیف وسیعی از خدمات و امکانات رفاهی، از جمله امکانات ورزشی و تفریحی، یک مرکز دانشجویی، و انواع گزینه های غذاخوری را ارائه می دهد.

پردیس اصلی UBC در ونکوور در یک محیط طبیعی زیبا واقع شده است که توسط جنگل ها، سواحل و کوه ها احاطه شده است. این پردیس خانه تعدادی ساختمان و ویژگی های نمادین است، مانند مرکز هنرهای نمایشی چان، موزه مردم شناسی و باغ یادبود نیتوب. پردیس همچنین دارای طیف گسترده ای از امکانات و خدمات مانند کتابخانه ها، امکانات ورزشی و تفریحی، و جامعه دانشجویی پر جنب و جوش است.

پردیس اوکاناگان UBC، واقع در کلونا، یک پردیس جدیدتر است که در سال 2005 تأسیس شده است. این پردیس در قلب دره اوکاناگان واقع شده است که توسط دریاچه‌ها، کوه‌ها و تاکستان‌ها احاطه شده است. مجموعه ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در هنر، علوم، مهندسی و مدیریت، و همچنین تعدادی از مراکز تحقیقاتی و موسسات متمرکز بر موضوعاتی مانند پایداری، سلامت و عدالت اجتماعی ارائه می دهد.

یکی از ویژگی های تعیین کننده UBC تعهد آن به تحقیق و نوآوری است. این دانشگاه دارای بیش از 300 مرکز و مؤسسه تحقیقاتی است و اساتید و دانشجویان آن در زمینه‌های مختلف، از مهندسی پزشکی گرفته تا تغییرات آب و هوایی و احیای زبان بومی، مشغول تحقیقات پیشرفته هستند. UBC به طور مداوم به عنوان یکی از برترین دانشگاه های تحقیقاتی در کانادا و جهان رتبه بندی می شود و خروجی های تحقیقاتی آن تأثیر قابل توجهی بر جامعه داشته است. به عنوان مثال، محققان UBC نقش کلیدی در توسعه درمان های جدید برای سرطان، پیشرفت فناوری پایدار، و… در جامعه ایفا کرده اند.

رتبه بندی

UBC به طور مداوم به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کانادا و جهان رتبه بندی می شود. بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022، UBC در رتبه 45 جهان قرار دارد، در حالی که رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز آموزش عالی در سال 2022، UBC را در رتبه 34 جهان قرار داده است. UBC همچنین در بین 20 دانشگاه دولتی برتر جهان با هر دو رتبه بندی رتبه بندی شده است.

پژوهش

UBC با بیش از 300 مرکز و موسسه تحقیقاتی پیشرو در تحقیق و نوآوری است. برخی از زمینه های تحقیقاتی قابل توجه این دانشگاه عبارتند از:

مهندسی زیست پزشکی و علوم بهداشتی: دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا و جهان است که برنامه های تحصیلی گسترده ای در زمینه های مختلف را ارائه می دهد، از جمله مهندسی زیستی و علوم بهداشتی. این دانشگاه دو مرکز اصلی دارد، یکی در ونکوور و دیگری در کلونا، و به دانشجویان فرصتی برای به دست آوردن تحصیلات با کیفیت و انجام تحقیقات پیشرفته را ارائه می دهد.

پایداری و محیط زیست: UBC همچنین به دلیل تعهد خود به پایداری و نظارت بر محیط زیست شناخته شده است. این دانشگاه اهداف بلندپروازانه ای را برای کاهش ردپای کربن خود تعیین کرده است و تعدادی ابتکار را برای ارتقای پایداری در محوطه دانشگاه اجرا کرده است، مانند ساخت ساختمان های سبز، ترویج گزینه های حمل و نقل پایدار و کاهش ضایعات. UBC خانه تعدادی از مراکز و مؤسسه‌های تحقیقاتی متمرکز بر پایداری است، مانند مؤسسه منابع، محیط‌زیست و پایداری و برنامه حاکمیت آب، که به پیشبرد دانش و راه‌حل‌ها برای چالش‌های زیست‌محیطی جهانی اختصاص دارند.

دانش و فرهنگ بومی: UBC تعهد قوی به تعامل و آشتی بومی دارد و تعدادی ابتکار را برای حمایت از دانشجویان بومی، ترویج دانش و فرهنگ بومی و پیشبرد تحقیقات بومی اجرا کرده است. اولین خانه آموزش ملل دانشگاه، فضایی دلپذیر برای دانشجویان بومی فراهم می کند، در حالی که موزه مردم شناسی UBC یکی از بزرگترین مجموعه های هنر بومی جهان را در خود جای داده است.

برنامه های تحصیلی

UBC طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه های مختلف ارائه می دهد، از جمله:

هنر و علوم انسانی: دانشکده هنر UBC یکی از بزرگترین و متنوع ترین دانشکده ها در محوطه دانشگاه است که برنامه هایی را در موضوعاتی مانند تاریخ، انگلیسی، فلسفه و موسیقی ارائه می دهد.

علوم: UBC برای برنامه های قوی خود در علوم از جمله زیست شناسی، شیمی و فیزیک شناخته شده است.

مهندسی: دانشکده علمی کاربردی طیف وسیعی از برنامه های مهندسی از جمله مهندسی عمران، مکانیک و برق را ارائه می دهد.

کسب و کار: مدرسه تجارت UBC یکی از برترین مدارس کسب و کار در کانادا است که برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی ارائه می دهد.

پزشکی: دانشکده پزشکی UBC یکی از بزرگترین دانشکده های پزشکی در کانادا است که بر تحقیقات نوآورانه و سلامت جامعه تمرکز دارد.

حقوق: دانشکده حقوق Peter A. Allard از UBC یکی از برترین دانشکده های حقوق در کانادا است که بر عدالت اجتماعی و نوآوری حقوقی تمرکز دارد.

UBC علاوه بر برنامه های دانشگاهی خود، طیف وسیعی از فرصت های یادگیری تجربی را نیز ارائه می دهد، مانند برنامه های همکاری، برنامه های تحصیل در خارج از کشور و برنامه های یادگیری خدمات.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه UBC تاکید آن بر یادگیری تجربی و تعامل جهانی است. این دانشگاه طیف گسترده ای از فرصت ها را برای دانش آموزان فراهم می کند تا تجربیات عملی کسب کنند و با جوامع و فرهنگ های مختلف درگیر شوند. به عنوان مثال،                UBC’s Co-op program به دانشجویان اجازه می دهد تا تجربه کاری در زمینه تحصیلی خود کسب کنند، در حالی که برنامه Go Global آن فرصت هایی را برای دانشجویان فراهم می کند تا در خارج از کشور تحصیل کنند و با فرهنگ ها و دیدگاه های مختلف درگیر شوند. UBC همچنین تعهد قوی به تعامل و آشتی بومی دارد و تعدادی ابتکار را برای حمایت از دانشجویان بومی، ترویج دانش و فرهنگ بومی و پیشبرد تحقیقات بومی اجرا کرده است.

از نظر برنامه های دانشگاهی، UBC طیف گسترده ای از مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه های مختلف ارائه می دهد. این دانشگاه به دلیل برنامه های قوی خود در علوم، مهندسی، تجارت و…  در جهان شناخته شده است.

UBC همچنین تعدادی برنامه و ابتکار میان رشته ای دارد، مانند موسسه مطالعات پیشرفته پیتر وال و موسسه لیو برای مسائل جهانی، که محققان را از زمینه های مختلف برای مقابله با چالش های پیچیده جهانی گرد هم می آورد.

به طور کلی، دانشگاه بریتیش کلمبیا یک موسسه در سطح جهانی است که به دلیل تعهد خود به تحقیق، نوآوری، پایداری و مشارکت جهانی شناخته شده است. دو پردیس آن طیف گسترده‌ای از برنامه‌های دانشگاهی و فرصت‌های تحقیقاتی را ارائه می‌دهند و تمرکز قوی آن بر یادگیری تجربی و مشارکت بومی، آن را به مکانی منحصر به فرد و پویا برای مطالعه و کار تبدیل می‌کند. یکی از مقصدهای دانشجویان و علاقمندان به ویزای کانادا و همچنین توصیه مشاوران ویزای کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و ویزای کانادا این دانشگاه میباشد.

و در اخر اینکه شما اگر علاقه مند به دنبال کردن مدرک در علوم، هنر، مهندسی یا تجارت هستید، یا به دنبال فرصت هایی برای شرکت در تحقیقات پیشرفته و ایجاد تأثیر مثبت بر جامعه هستید، UBC مکانی عالی برای بودن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا