دانشگاه مک مستر McMaster University

دانشگاه مک مستر McMaster University
دانشگاه مک مستر McMaster University

عنواین مهم

دانشگاه مک مستر McMaster University یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در همیلتون، انتاریو، کانادا است. مک مستر که در سال 1887 تأسیس شد، به یک موسسه برجسته تبدیل شده است که به دلیل رویکرد نوآورانه خود در آموزش و تحقیق شناخته شده است.

نام این دانشگاه به افتخار سناتور ویلیام مک مستر به نام دانشگاه مک مستر نام گذاری شده است که زمین و بودجه لازم را برای تأسیس این موسسه اهدا کرد.

دانشگاه مک مستر یک موسسه بسیار معتبر در کانادا و مقصدی برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل در سطح جهانی هستند. این دانشگاه طیف وسیعی از برنامه ها و خدمات پشتیبانی را برای کمک به دانشجویان مهاجر در موفقیت تحصیلی و اجتماعی ارائه می دهد.

برای دانشجویان ایرانی که به دنبال ویزای تحصیلی کانادا هستند، دانشگاه مک مستر محیطی دلپذیر و فراگیر را ارائه می دهد. این دانشگاه دارای جمعیت دانشجویی متنوعی است و دانشجویانی از بیش از 120 کشور در این موسسه حضور دارند. این تنوع، فضایی دلپذیر برای دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان ایرانی ایجاد می کند.

دانشگاه مک مستر به همه دانشجویان اعم از مهاجر و ایرانی فاند تحصیلی، بورسیه و کمک مالی ارائه می کند. این دانشگاه طیف وسیعی از بورسیه ها را در اختیار دانشجویان بین المللی  که بر اساس شایستگی علمی، نیاز مالی و سایر معیارها انتخاب میشوند اعطا می کند.

دانشجویان و متقاضایان اخذ ویزای کانادا و ویزای تحصیلی کانادا میتوانند برای تسهیل در روند اخذ ویزای کانادا از تخصص و توانایی مشاوران ویزای کانادا و تیم های مشاوره ویزای کانادا برای تسریع در روند مراحل اخذ ویزا و روند اخذ ویزای تحصیلی کانادا بهر ببرند.

تاریخچه

این دانشگاه در ابتدا به عنوان یک کالج هنرهای آزاد فعالیت می کرد و دوره هایی را در کلاسیک، ریاضیات و زبان های مدرن ارائه می کرد. در سال 1890، دانشگاه یک دانشکده الهیات برای آموزش خادمین باپتیست تأسیس کرد و در سال 1895 یک دانشکده پزشکی تأسیس کرد که بعداً به مدرسه پزشکی مایکل جی دگروت تبدیل شد.

در طول سال ها، دانشگاه مک مستر رشد کرد و برنامه ها و امکانات خود را گسترش داد. در دهه 1920، دانشگاه از تورنتو به همیلتون نقل مکان کرد و یک پردیس جدید در یک ملک 300 هکتاری تأسیس کرد. دانشگاه به گسترش برنامه های دانشگاهی خود ادامه داد و در دهه های 1950 و 1960 دانشکده های علوم، مهندسی و بازرگانی را اضافه کرد.

در دهه 1960، دانشگاه مک مستر به دلیل رویکرد نوآورانه خود در آموزش با تمرکز بر یادگیری مبتنی بر مشکل و تحقیقات بین رشته ای شناخته شد. این رویکرد، که شامل کار دانشجویان در گروه‌های کوچک برای حل مشکلات دنیای واقعی بود به ایجاد مک مستر به عنوان یک موسسه تحقیقاتی پیشرو کمک کرد.

امروزه دانشگاه مک مستر یک موسسه معتبر جهانی است که بیش از 31000 دانشجو و بیش از 1600 هیئت علمی دارد. این دانشگاه همواره به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا رتبه‌بندی می‌شود و به دلیل تعهد خود به نوآوری، تحقیق و مشارکت جامعه شناخته شده است.

در سال های اخیر، دانشگاه مک مستر با افزودن مراکز تحقیقاتی جدید، برنامه های دانشگاهی و خدمات دانشجویی به گسترش برنامه ها و امکانات خود ادامه داده است. تعهد دانشگاه به برتری و نوآوری تضمین می کند که برای سال های آینده همچنان در آموزش و پژوهش پیشرو خواهد بود.

در سال های اخیر، دانشگاه مک مستر با افزودن مراکز تحقیقاتی جدید، برنامه های دانشگاهی و خدمات دانشجویی به گسترش برنامه ها و امکانات خود ادامه داده است.
در سال های اخیر، دانشگاه مک مستر با افزودن مراکز تحقیقاتی جدید، برنامه های دانشگاهی و خدمات دانشجویی به گسترش برنامه ها و امکانات خود ادامه داده است.

دانشگاه مک مستر McMaster University

دانشگاه مک مستر به دلیل تعهد خود به تحقیق و نوآوری مشهور است. این دانشگاه دارای فرهنگ پژوهشی قوی است، با بیش از 70 مرکز و موسسه تحقیقاتی که زمینه های تحصیلی مختلفی مانند علوم بهداشتی، مهندسی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم را پوشش می دهد. مک مستر همچنین خانه بزرگترین پارک تحقیقاتی کانادا، پارک نوآوری مک مستر است که چندین شرکت تحقیقاتی و فناوری را در خود جای داده است.

یکی از نقاط قوت کلیدی دانشگاه مک مستر، رویکرد یادگیری مبتنی بر مشکل است.

دانشکده پزشکی این دانشگاه اولین مدرسه ای در آمریکای شمالی بود که این رویکرد را اتخاذ کرد، که شامل دانشجویانی است که در گروه های کوچک برای حل مشکلات دنیای واقعی کار می کنند. این رویکرد از آن زمان توسط دانشکده های دیگر دانشگاه از جمله مهندسی، بازرگانی و علوم انسانی اتخاذ شده است.

رویکرد یادگیری مبتنی بر مشکل برای تشویق تفکر انتقادی، همکاری و مهارت‌های ارتباطی طراحی شده است که در نیروی کار امروزی ضروری است. دانشجویان یاد می‌گیرند که خلاقانه و مستقل فکر کنند و حل‌کننده‌ها و تصمیم‌گیرندگان مؤثرتری شوند. این رویکرد بسیار موفق بوده است، به طوری که McMaster به طور مداوم به عنوان یکی از دانشگاه های برتر در کانادا برای تحصیل در مقطع کارشناسی رتبه بندی می شود.

دانشکدها

دانشگاه مک مستر طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته های مختلف مانند علوم بهداشتی، مهندسی، بازرگانی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم ارائه می دهد. این دانشگاه دارای شش دانشکده است: دانشکده بازرگانی DeGroote، دانشکده مهندسی، دانشکده علوم بهداشتی، دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم، و دانشکده علوم اجتماعی.

دانشگاه مک مستر طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته های مختلف مانند علوم بهداشتی، مهندسی، بازرگانی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم ارائه می دهد.
دانشگاه مک مستر طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته های مختلف مانند علوم بهداشتی، مهندسی، بازرگانی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم ارائه می دهد.
دانشکده بازرگانی DeGroote

مدرسه بازرگانی DeGroote یکی از برترین مدارس کسب و کار در کانادا است و توسط انجمن دانشکده های کسب و کار پیشرفته دانشگاهی (AACSB) اعتبار سنجی میشود.

این دانشکده برنامه های آموزشی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و اجرایی را در رشته های مختلف مانند حسابداری، مالی، بازاریابی و مدیریت ارائه می دهد. این مدرسه به دلیل رویکرد نوآورانه خود در آموزش کسب و کار، با تمرکز بر یادگیری تجربی و آموزش مبتنی  حل مسئله شناخته شده است.

دانشکده مهندسی

دانشکده مهندسی یکی از بزرگترین دانشکده های مهندسی در کانادا است که تمرکز زیادی بر تحقیقات و همکاری بین رشته ای دارد. این دانشکده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مختلف مانند مهندسی هوافضا، مهندسی شیمی، مهندسی عمران و مهندسی برق ارائه می دهد.

دانشکده علوم بهداشت

دانشکده علوم بهداشت به دلیل رویکرد نوآورانه خود در آموزش و تحقیقات بهداشتی شناخته شده است. این دانشکده برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته های مختلف مانند پزشکی، پرستاری و علوم توانبخشی ارائه می دهد.

دانشکده علوم انسانی

دانشکده علوم انسانی به دلیل تعهد خود به تحقیق و تدریس بین رشته ای شناخته شده است. این دانشکده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف مانند انگلیسی، تاریخ، فلسفه و مطالعات دینی ارائه می دهد.

دانشکده علوم

دانشکده علوم یکی از بزرگترین دانشکده های علوم در کانادا است که تمرکز زیادی بر تحقیق و نوآوری دارد. این دانشکده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مختلف مانند زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات ارائه می دهد.

دانشکده علوم اجتماعی

دانشکده علوم اجتماعی به دلیل تعهد خود به تحقیق و آموزش بین رشته ای شناخته شده است. این دانشکده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مختلف از جمله اقتصاد، علوم سیاسی، روانشناسی و جامعه شناسی ارائه می دهد.

پژوهش

تحقیقات یک حوزه تمرکز کلیدی برای دانشگاه مک مستر است، که بیش از 70 مرکز تحقیقاتی و موسسه، طیف وسیعی از رشته‌ها را پوشش می‌دهد.

نقاط قوت تحقیقاتی این دانشگاه شامل علوم بهداشتی، علم مواد و مهندسی، علوم اجتماعی و علوم انسانی است.

مک مستر تمرکز زیادی بر تحقیقات بین رشته ای دارد و بسیاری از مراکز و موسسات تحقیقاتی و محققان را از رشته های مختلف برای همکاری در پروژه های مختلف گرد هم می آورد. این دانشگاه همچنین با چندین ابتکار با هدف کمک به محققان در ارائه ایده های خود به بازار، تعهد زیادی به تجاری سازی تحقیقات دارد.

دانشگاه مک مستر همچنین به دلیل تعهد خود به مشارکت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی شناخته شده است. این دانشگاه دارای یک سنت قوی در خدمات اجتماعی است که دانشجویان و اساتید در ابتکارات مختلف اجتماعی و برنامه‌های توسعه مشارکت دارند. تعهد مک مستر به مسئولیت اجتماعی در تعهد او به پایداری منعکس شده است، و این که دانشگاه فعالانه برای کاهش ردپای کربن و ارتقاء آگاهی زیست محیطی تلاش می کند.

این دانشگاه همچنین دارای مراکز متعددی است که به مشارکت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی اختصاص یافته اند، از جمله موسسه مک مستر برای توسعه پایدار در تجارت، موسسه مک مستر برای محیط های سالم تر و مرکز مک مستر برای تغییرات آب و هوا.

دانشگاه مک مستر دارای جمعیت دانشجویی متنوعی است و دانشجویانی از بیش از 100 کشور در این دانشگاه تحصیل می کنند. دانشگاه متعهد به ایجاد محیطی فراگیر و دلپذیر برای همه دانشجویان است و مجموعه ای از خدمات و برنامه های پشتیبانی را برای کمک به موفقیت دانشجویان ارائه می دهد. مک مستر دارای یک فرهنگ دانشجو محور قوی است، با تمرکز بر ارائه پشتیبانی شخصی و راهنمایی برای دانشجویان.

این دانشگاه همچنین طیف گسترده ای از فعالیت ها و برنامه های فوق برنامه از جمله تیم های ورزشی، باشگاه ها و سازمان های دانشجویی را ارائه می دهد. برنامه دو و میدانی مک مستر بسیار مورد توجه است و تیم های دانشگاهی متعددی در سطح ملی با هم رقابت می کنند. این دانشگاه همچنین دارای یک برنامه هنری و فرهنگی قوی، با چندین گالری و فضاهای اجرا در محوطه دانشگاه است.

دانشگاه مک مستر در شهر همیلتون واقع شده است که به دلیل هنر و صحنه فرهنگی پر جنب و جوش و همچنین زیبایی طبیعی اش شناخته شده است. این شهر در سواحل دریاچه انتاریو قرار دارد و توسط چندین پارک و مناطق حفاظت شده احاطه شده است. همیلتون همچنین خانه چندین موزه، گالری و تئاتر است که آن را به مقصدی عالی برای دوستداران فرهنگ تبدیل کرده است.

دانشگاه مک مستر یک موسسه تحقیقاتی پیشرو است که به دلیل رویکرد نوآورانه خود در آموزش و پژوهش شناخته شده است. رویکرد یادگیری مبتنی بر مشکل دانشگاه بسیار موفق بوده است و فارغ التحصیلانی را به وجود آورده است که متفکران انتقادی، حل‌کننده‌های مؤثر مشکل و ارتباطات قوی هستند. مک مستر متعهد به مشارکت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی، با سنت قوی خدمات اجتماعی و تمرکز بر پایداری است. این دانشگاه دارای جمعیت دانشجویی متنوع، با فرهنگ دانشجو محور قوی است و طیف وسیعی از فعالیت ها و برنامه های فوق برنامه را ارائه می دهد. مک مستر که در شهر زیبای همیلتون واقع شده است، یک مقصد عالی برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل در سطح جهانی در محیطی پر جنب و جوش و دلپذیر هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا