دانشگاه ویسکانسین-مدیسون

دانشگاه ویسکانسین-مدیسون،UW-Madison
دانشگاه ویسکانسین-مدیسون،UW-Madison

عنواین مهم

دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، که اغلب با نام UW-Madison یا به سادگی مدیسون شناخته می شود، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در مدیسون، ویسکانسین، ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این پردیس پرچمدار سیستم دانشگاه ویسکانسین است و یکی از دانشگاه های تحقیقاتی پیشرو در ایالات متحده محسوب می شود.

تاریخچه دانشگاه ویسکانسین-مدیسون

در 26 ژوئیه 1848، اولین فرماندار ویسکانسین، نلسون دیویی، قانونی را امضا کرد که به طور رسمی دانشگاه ویسکانسین را ایجاد کرد. این دانشگاه درهای خود را در سال 1849 در مدیسون، پایتخت جدید ایالتی به روی دانشجویان باز کرد.

جنگ داخلی تأثیر قابل توجهی بر دانشگاه داشت، که منجر به کاهش ثبت نام دانشجویان و اعضای هیئت علمی بخاطر پیوستن در ارتش اتحادیه شد. مشکلات مالی نیز در این دوره به وجود آمد.

دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، که اغلب با نام UW-Madison یا به سادگی مدیسون شناخته می شود، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در مدیسون، ویسکانسین، ایالات متحده آمریکا واقع شده است.
دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، که اغلب با نام UW-Madison یا به سادگی مدیسون شناخته می شود، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در مدیسون، ویسکانسین، ایالات متحده آمریکا واقع شده است.

اواخر قرن 19 شاهد گسترش برنامه های دانشگاهی و ساخت ساختمان های اضافی بود. تحولات قابل توجه شامل تأسیس دانشکده کشاورزی و دانشکده مهندسی بود.

پس از جنگ جهانی دوم، افزایش قابل توجهی در ثبت نام و گسترش برنامه های دانشگاهی وجود داشت. دانشگاه همچنان نقش مهمی در تحقیقات و آموزش ایفا می کرد. دانشگاه ویسکانسین-مدیسون تا به امروز هموراه به عنوان یک موسسه تحقیقاتی پیشرو به تکامل خود ادامه داده است و نوآوری را پذیرفته و به پیشرفت در زمینه های مختلف کمک می کند. این دانشگاه یک موسسه دانشگاهی در چشم انداز دانشگاهی، هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی باقی می ماند.

رتبه بندی دانشگاه ویسکانسین-مدیسون (در آمریکا و جهان)

رتبه بندی دانشگاه ها بسته به معیارهای مورد استفاده توسط سازمان های رتبه بندی مختلف می تواند متفاوت باشد.

:US News & World Report (2022)

رتبه دانشگاه ملی: 42
بهترین رتبه دانشگاه دولتی: سیزدهم
رتبه برنامه های کارشناسی مهندسی: 14

رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS (2022):

رتبه دانشگاه جهانی: 149

ARWU (رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان) – رتبه بندی شانگهای (2021):

رتبه جهانی: محدوده 51-75

رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز (2022):

رتبه دانشگاه جهانی: 96

بورسیه های UW–Madison

برای دانشجویان داخلی در امریکا و دانشجویان متقاضی اپلای امریکا و ویزای تحصیلی امریکا دانشگاه ویسکانسین-مدیسون انواع بورسیه‌های تحصیلی را برای کمک به دانشجویان در زمینه‌های تحصیلی ارائه می‌دهد. این بورسیه ها معمولا بر اساس شایستگی علمی، نیاز مالی یا ترکیبی از هر دو اعطا می شوند. علاوه بر این، فرصت هایی برای دانشجویان بین المللی برای دریافت کمک های مالی وجود دارد و دانشگاه از متقاضیان ویزای تحصیلی پشتیبانی می کند.

دفتر کمک های مالی دانشجویی: دفتر کمک های مالی دانشجویی دانشگاه طیفی از بورسیه ها، کمک های مالی و وام ها را مدیریت می کند. دانشجویان می توانند با مراجعه به وب سایت دفتر و استفاده از ابزار جستجوی بورسیه خود، فرصت های موجود را کشف کنند.

بورسیه های مدرسه/کالج: مدارس و کالج های مختلف در داخل دانشگاه ممکن است بورس های تحصیلی ویژه برنامه های دانشگاهی خود را ارائه دهند. دانش آموزان باید با مدارس یا کالج های مربوطه خود برای کسب اطلاعات در مورد بورسیه های موجود مشورت کنند.

بورسیه های دانشجویی بین المللی: خدمات دانشجویی بین المللی (ISS): ISS در UW–Madison اطلاعات و کمک به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. آنها ممکن است اطلاعاتی در مورد بورسیه های تحصیلی به طور خاص برای دانشجویان بین المللی ارائه دهند.

همچنین دانشجویان بین المللی متقاضی ویزای امریکا میتوانند جهت تسریع روند اپلای امریکا و دریافت ویزای تحصیلی امریکا از خدمات وکلای مهاجرتی و مشاوران ویزای امریکا جهت تسریع در روند مهاجرت و کاهش خطاها در طی این مسیر با توجه به تخصص و دانش این افراد و موسسات مهاجرتی بهره ببرند.

نرخ پذیرش و درصد پذیرش دانشگاه ویسکانسین-مدیسون

تعداد کل ثبت نام در مقطع کارشناسی 34561 نفر است و پذیرش ها انتخابی است و نرخ پذیرش حدود 60٪ است. این دانشگاه 127 مدرک لیسانس ارائه می دهد، متوسط ​​نرخ فارغ التحصیلی 89٪ و نسبت دانشجو به هیئت علمی 17:1 است. شهریه و هزینه برای دانشجویان داخلی 9273 دلار است، در حالی که شهریه و هزینه برای دانشجویان خارج از ایالت 37161 دلار است.

لیست مهم ترین رشته های دانشگاه ویسکانسین-مدیسون

دانشگاه ویسکانسین-مدیسون یک دانشگاه تحقیقاتی جامع با طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی است. برخی از مهم ترین و شناخته شده ترین زمینه ها در UW–Madison عبارتند از:

مهندسی: کالج مهندسی در UW-Madison بسیار مورد توجه است و برنامه هایی را در رشته های مختلف مهندسی از جمله مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی شیمی و مهندسی پزشکی ارائه می دهد.

کسب و کار: مدرسه کسب و کار ویسکانسین برای برنامه MBA و برنامه های کسب و کار در مقطع کارشناسی شناخته شده است. این مدرسه بر یادگیری تجربی تاکید دارد و در امور مالی، بازاریابی و کارآفرینی شهرت زیادی دارد.

علوم زیستی: UW-Madison پیشرو در تحقیقات علوم زیستی است. دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی، دانشکده دامپزشکی، و کالج کشاورزی و علوم زیستی به پیشرفت‌های پزشکی، زیست‌شناسی، ژنتیک و کشاورزی کمک می‌کنند.

علوم کامپیوتر: دپارتمان علوم کامپیوتر بخشی از کالج نامه و علوم است و به دلیل تحقیقاتش در علوم کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم داده شناخته شده است.

آموزش: مدرسه آموزش برنامه هایی در زمینه آماده سازی معلم، مشاوره و… ارائه می دهد. این مدرسه به دلیل مشارکت در تحقیق و عمل آموزشی شناخته شده است.

مطالعات زیست محیطی: UW-Madison به تحقیقات پایداری و زیست محیطی متعهد است. موسسه مطالعات زیست محیطی نلسون مرکز تحقیقات بین رشته ای در علوم محیطی، سیاست گذاری و حفاظت است.

علوم اجتماعی: The College of Letters & Science دارای بخش های مختلفی در علوم اجتماعی از جمله جامعه شناسی، روانشناسی، اقتصاد و علوم سیاسی است.

علوم فیزیکی: این دانشگاه برنامه های قوی در علوم فیزیکی از جمله فیزیک، شیمی و نجوم دارد. مؤسسه کشف ویسکانسین تحقیقات بین رشته ای را در این زمینه ها تسهیل می کند.

مطالعات رسانه ای و ارتباطی: دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی به دلیل برنامه هایش در روزنامه نگاری، ارتباطات استراتژیک و مطالعات رسانه ای شناخته شده است.

هنر و علوم انسانی: کالج ادبیات و علوم طیف گسترده ای از برنامه ها را در هنر و علوم انسانی، از جمله ادبیات، فلسفه، تاریخ و هنرهای خلاق ارائه می دهد.

امور عمومی: مدرسه روابط عمومی La Follette بر سیاست گذاری و مدیریت عمومی تمرکز دارد و دانشجویان را برای مشاغل دولتی، غیرانتفاعی و بخش خصوصی آماده می کند.

اینها فقط چند نمونه هستند و UW-Madison مجموعه وسیعی از برنامه ها را در رشته های متعدد ارائه می دهد. تعهد دانشگاه به تحقیق، نوآوری و همکاری های بین رشته ای به جایگاه آن به عنوان یک موسسه تحقیقاتی بزرگ کمک می کند. دانشجویان آینده نگر باید دپارتمان ها و مدارس خاصی را که با علایق تحصیلی و شغلی آنها همسو هستند را بررسی کنند.

دانشگاه ویسکانسین-مدیسون از شهرت علمی قوی برخوردار است و به طور گسترده به عنوان یکی از برترین دانشگاه های تحقیقاتی دولتی در ایالات متحده شناخته می شود.
دانشگاه ویسکانسین-مدیسون از شهرت علمی قوی برخوردار است و به طور گسترده به عنوان یکی از برترین دانشگاه های تحقیقاتی دولتی در ایالات متحده شناخته می شود.

شهرت علمی دانشگاه ویسکانسین-مدیسون

دانشگاه ویسکانسین-مدیسون از شهرت علمی قوی برخوردار است و به طور گسترده به عنوان یکی از برترین دانشگاه های تحقیقاتی دولتی در ایالات متحده شناخته می شود.

برتری تحقیقاتی: UW-Madison به دلیل مشارکت قابل توجه خود در تحقیقات در زمینه های مختلف شناخته شده است. این دانشگاه به طور مداوم در بین موسسات برتر برای هزینه های تحقیقاتی رتبه بندی می شود و مراکز و موسسات تحقیقاتی متعددی را در خود جای داده است. خروجی تحقیق و تأثیر دانشکده UW-Madison به اعتبار علمی آن کمک می کند.

برنامه های تحصیلات تکمیلی: بسیاری از برنامه های تحصیلات تکمیلی UW–Madison دارای رتبه بالایی در سطح ملی هستند. این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری را در سراسر رشته ها ارائه می دهد و دانشجویان را از سراسر جهان جذب می کند.

تمایز دانشکده ها: این دانشگاه دارای مجموعه  از دانشمندان و محققان برجسته است که در زمینه های مربوطه خود پیشرو هستند. اعضای هیئت علمی در UW-Madison اغلب جوایز، افتخارات و کمک های مالی معتبر را برای تحقیقات و مشارکت خود در دانشگاه دریافت می کنند.

تحصیلات کارشناسی قوی: UW-Madison یک آموزش دقیق و جامع در مقطع کارشناسی ارائه می دهد. این دانشگاه به دلیل تنوع آکادمیک خود شناخته شده است و به دانشجویان این امکان را می دهد که طیف گسترده ای از رشته ها را کشف کنند و در اوایل دوران تحصیلی خود در فرصت های تحقیقاتی شرکت کنند.

نوآوری و کارآفرینی: دانشگاه فعالانه از نوآوری و کارآفرینی حمایت می کند و محیطی را ایجاد می کند که دانشجویان و اساتید بتوانند تحقیقات را به راه حل های عملی تبدیل کنند. ابتکاراتی مانند برنامه Discovery to Product (D2P) به شهرت دانشگاه برای نوآوری کمک می کند.

همکاری بین رشته ای: UW-Madison همکاری بین رشته ای را تشویق می کند و کارشناسان را از زمینه های مختلف برای رسیدگی به چالش های پیچیده گرد هم می آورد. این رویکرد مشترک، تجربه علمی را برای دانشجویان افزایش می‌دهد و به شهرت دانشگاه برای تحقیقات پیشرفته کمک می‌کند.

فعالیت های تحقیقاتی

فعالیت تحقیقاتی بالا: UW-Madison به طور مداوم در بین دانشگاه های تحقیقاتی برتر در ایالات متحده رتبه بندی می شود. این دانشگاه توسط طبقه بندی مؤسسات آموزش عالی کارنگی به عنوان مؤسسه ای با «فعالیت تحقیقاتی بسیار بالا» طبقه بندی شده است.

مخارج تحقیقاتی: UW-Madison یکی از دریافت کنندگان اصلی بودجه تحقیقاتی است که هزینه های تحقیقاتی قابل توجهی در سال دارد. این دانشگاه کمک های مالی و قراردادهای قابل توجهی را از آژانس های فدرال، بنیادهای خصوصی و شرکای صنعتی برای حمایت از طرح های تحقیقاتی متنوع جذب می کند.

نوآوری و انتقال فناوری: دانشگاه متعهد به تبدیل اکتشافات تحقیقاتی به کاربردهای عملی است. ابتکاراتی مانند بنیاد تحقیقات فارغ التحصیلان ویسکانسین (WARF) از انتقال فناوری و تجاری سازی اختراعات ناشی از تحقیقات UW-Madison پشتیبانی می کند.

اکتشافات پیشگامانه: UW–Madison با چندین اکتشاف و پیشرفت پیشگامانه در زمینه های مختلف همراه بوده است. دستاوردهای قابل توجه شامل توسعه غنی سازی ویتامین D، کشف اولین سلول های بنیادی جنینی، و کمک به حوزه کشاورزی و بیوتکنولوژی است.

فرصت های تحقیقاتی فارغ التحصیلان: دانشگاه فرصت های تحقیقاتی گسترده ای را برای دانشجویان فارغ التحصیل فراهم می کند و به آنها اجازه می دهد در کنار مربیان دانشکده در پروژه های پیشرفته کار کنند. برنامه های تحصیلات تکمیلی در UW-Madison بر تحقیق و پژوهش تأکید دارد.

دانشکده ها و کالج‌های UW–Madison

دانشگاه ویسکانسین-مدیسون به چندین مدرسه و کالج سازماندهی شده است که هر کدام طیف متنوعی از برنامه های دانشگاهی را ارائه می دهند.

  • کالج علوم کشاورزی و زیستی (CALS)
  • دانشکده بازرگانی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده اکولوژی انسانی
  • دانشکده ادبیات و علوم (بزرگترین کالج در UW-Madison)
  • دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی
  • موسسه مطالعات محیطی نلسون
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده روابط عمومی لا فولت
  • دانشکده مددکاری اجتماعی

پردیس دانشگاه ویسکانسین-مدیسون

پردیس دانشگاه ویسکانسین-مدیسون در تنگه بین دریاچه مندوتا و دریاچه مونونا در قلب مدیسون، ویسکانسین، پایتخت این ایالت واقع شده است. پردیس به خاطر محیط زیبا، ساختمان های تاریخی و فضای پر جنب و جوشش معروف است. در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی پردیس UW–Madison آورده شده است.

Bascom Hill: یکی از نمادین ترین ویژگی های پردیس Bascom Hill است که Bascom Hall، ساختمان اصلی اداری دانشگاه است. این تپه چشم اندازهای دیدنی از دریاچه ها و شهر اطراف را ارائه می دهد.

Memorial Union: واقع در سواحل دریاچه Mendota، اتحادیه یادبود مرکز فعالیت های دانشجویی است. امکانات تفریحی، گزینه های غذاخوری و فضاهای بیرونی زیبا را ارائه می دهد. تراس، مشرف به دریاچه، مکانی محبوب برای دانشجویان و بازدیدکنندگان است.

پردیس دانشگاه ویسکانسین-مدیسون در تنگه بین دریاچه مندوتا و دریاچه مونونا در قلب مدیسون، ویسکانسین، پایتخت این ایالت واقع شده است
پردیس دانشگاه ویسکانسین-مدیسون در تنگه بین دریاچه مندوتا و دریاچه مونونا در قلب مدیسون، ویسکانسین، پایتخت این ایالت واقع شده است

خیابان ایالتی: خیابان ایالتی یک گذرگاه مناسب برای عابر پیاده است که محوطه دانشگاه را به کاپیتول ایالتی متصل می کند. خیابان State با ردیفی از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها، منطقه‌ای شلوغ با فضایی پرجنب‌وجوش است.

استادیوم کمپ راندال: ورزشگاه کمپ راندال محل برگزاری تیم فوتبال ویسکانسین بادگرز، یک مکان تاریخی با ظرفیت بیش از 80000 نفر است. این شهر به خاطر فضای پرنشاط روز بازی اش شناخته شده است.

مرکز خرید مهندسی: این منطقه در قلب دانشکده مهندسی قرار دارد که توسط ساختمان های مهندسی احاطه شده است و پروژه ها و نمایش های مهندسی مختلف را به نمایش می گذارد.

کتابخانه مال: کتابخانه مال یک فضای مرکزی است که توسط چندین کتابخانه از جمله کتابخانه یادبود و کتابخانه کالج احاطه شده است. این مکان محبوبی برای مطالعه و تجمع دانشجویان است.

UW Arboretum: درختستان دانشگاه ویسکانسین، واقع در نزدیکی محوطه دانشگاه، بیش از 1200 هکتار وسعت دارد و به عنوان یک منطقه تحقیقاتی طبیعی با اکوسیستم های متنوع، مسیرهای پیاده روی و باغ ها عمل می کند.

تالار علوم: ساختمانی تاریخی در محوطه دانشگاه، تالار علوم به دلیل معماری خود شناخته شده است و بخش های مختلفی از جمله گروه جغرافیا را در خود جای داده است.

مؤسسه‌های کشف ویسکانسین (WID): WID یک مرکز تحقیقاتی پیشرفته است که همکاری‌های بین رشته‌ای را ترویج می‌کند. این شامل فضاهایی برای تحقیق، نوآوری و تعامل بین محققان رشته های مختلف است.

Grainger Hall: محل مدرسه بازرگانی ویسکانسین، Grainger Hall یک مرکز مدرن با کلاس‌های درس، فضاهای جلسه، و دفاتر برای اساتید و کارکنان بازرگانی است.

پارک اولین تورویل: این پارک که در امتداد سواحل دریاچه مونونا قرار دارد، فضای سبزی را برای فعالیت های تفریحی و چشم اندازهای زیبا از دریاچه فراهم می کند.

در پایان،پردیس UW-Madison با ترکیبی از ساختمان‌های تاریخی و مدرن، فضاهای سبز وسیع و جامعه دانشجویی پر جنب و جوش مشخص می‌شود. تعهد دانشگاه به تحقیق، آموزش و خدمات عمومی در امکانات و منابع پردیس آن منعکس شده است. توصیه می شود برای بررسی آخرین پیشرفت ها و موارد اضافه شده، وب سایت رسمی دانشگاه را بررسی کنید یا شخصاً به محوطه دانشگاه مراجعه کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا