09309176121

فدرال اسکیل ورکر کانادا ویزای نیروی کار ماهر کانادا

فدرال اسکیل ورکر کانادا Federal Skilled Worker Program (FSWP)، ویزای نیروی کار ماهر کانادا
فدرال اسکیل ورکر کانادا Federal Skilled Worker Program (FSWP)، ویزای نیروی کار ماهر کانادا

عنواین مهم

فدرال اسکیل ورکر کانادا Federal Skilled Worker Program (FSWP) یا ویزای نیروی کار ماهر کانادا، که رسماً به عنوان برنامه فدرال اسکیل  شناخته می شود، مسیری است که توسط دولت کانادا از طریق دریافت ویزای کاری کانادا برای تسهیل مهاجرت کارگران ماهر طراحی شده است که دارای صلاحیت ها و تجربیاتی هستند که برای نیازهای بازار کار کشور ارزشمند تلقی می شود. تحت این برنامه، که جزو برنامه های اقتصادی کانادا برای ویزای کاری و جذب نیروی کار ماهر است، افراد با مجموعه مهارت‌ها و تجربه کاری خاص دعوت می‌شوند تا برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند و از این طریق به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک کنند.

آیا به دنبال شروع فصل جدیدی از حرفه خود در محیطی پر جنب و جوش و دلپذیر هستید؟ برنامه نیروی کار ماهر فدرال کانادا فرصت طلایی را برای متخصصان ماهر در سراسر جهان فراهم می کند تا رویاهای خود را برای مهاجرت به کانادا محقق کنند. کانادا با اقتصاد قوی، فرهنگ متنوع و استاندارد بالای زندگی، به عنوان چراغ راه فرصت برای کسانی است که به دنبال ساختن آینده ای روشن تر هستند. همچین شما میتوانید با افراد متخصص در زمینه مهاجرتی و مشاوران ویزای کانادا برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه دریافت ویزای کانادا و انواع ویزای های مهاجرتی تماس برقرار کنید تا شما را در این مسیر یاری کنند.

درال اسکیل ورکر کانادا Federal Skilled Worker Program (FSWP) یا ویزای نیروی کار ماهر کانادا، که رسماً به عنوان برنامه فدرال اسکیل  شناخته می شود
درال اسکیل ورکر کانادا Federal Skilled Worker Program (FSWP) یا ویزای نیروی کار ماهر کانادا، که رسماً به عنوان برنامه فدرال اسکیل  شناخته می شود

فدرال اسکیل ورکر کانادا یا ویزای نیروی کار ماهر کانادا چیست

برنامه کارگران ماهر فدرال کانادا (FSWP) یک جزء کلیدی از سیستم مهاجرت این کشور است که برای جذب کارگران ماهر از سراسر جهان طراحی شده است که دارای صلاحیت ها، تجربه و توانایی های لازم برای کمک به اقتصاد کانادا هستند. FSWP تحت سیستم Express Entry مدیریت می شود، که یک سیستم مدیریت برنامه آنلاین است که برای مدیریت برنامه های کاربردی برای اقامت دائم از کارگران ماهر استفاده می شود.

تحت برنامه کارگران ماهر فدرال، داوطلبان بر اساس عوامل مختلفی از جمله سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت زبان و سازگاری ارزیابی می شوند. این عوامل برای تعیین صلاحیت متقاضی و امتیازدهی به آنها در یک سیستم مبتنی بر امتیاز استفاده می شود. متقاضیان باید حداقل 67 امتیاز از 100 را در شبکه انتخاب کسب کنند تا واجد شرایط درخواست برای FSWP باشند.

هنگامی که نامزدهای واجد شرایط یک نمایه اکسپرس انتری ایجاد کردند و وارد مجموعه نامزدها شدند، با استفاده از یک سیستم رتبه بندی جامع (CRS) در مقابل یکدیگر رتبه بندی می شوند. امتیازها بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت زبان و سایر عوامل اضافی مانند داشتن پیشنهاد شغلی یا نامزدی استانی اعطا می شود.

از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز CRS را دارند از طریق قرعه کشی های منظم که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) انجام می شود، دعوت به عمل می آید که برای اقامت دائم اقدام کنند. کسانی که دعوتنامه درخواست (ITA) دریافت می کنند، یک دوره زمانی مشخص برای ارائه درخواست کامل برای اقامت دائم، از جمله مدارک پشتیبان مانند گواهی پلیس، معاینات پزشکی، و اثبات بودجه دارند.

پس از ارسال درخواست و ارزیابی توسط IRCC، به نامزدهای موفق و اعضای خانواده همراه آنها، وضعیت اقامت دائم اعطا می شود که به آنها اجازه می دهد در هر نقطه از کانادا زندگی، کار و تحصیل کنند. ساکنان دائم به مزایای اجتماعی، مراقبت های بهداشتی و فرصتی برای درخواست شهروندی کانادا دسترسی دارند.

در اصل، برنامه کارگران ماهر فدرال کانادا به عنوان مسیری برای کارگران ماهر با پتانسیل کمک به اقتصاد و جامعه کانادا برای به دست آوردن اقامت دائم و ایجاد یک زندگی جدید در یکی از پذیراترین و متنوع ترین کشورهای جهان عمل می کند.

فرآیند و شرایط درخواست فدرال اسکیل ورکر

فرآیند درخواست ویزای کارگر ماهر کانادا که به عنوان برنامه کارگر ماهر فدرال (FSW) نیز شناخته می شود، از طریق سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شود. در اینجا به تفصیل مراحل مربوط به آن آورده شده است.

برنامه فدرال اسکیل ورکر یا کارگران ماهر فدرال کانادا (FSWP) یک جزء کلیدی از سیستم مهاجرت این کشور است که برای جذب کارگران ماهر از سراسر جهان طراحی شده است
فدرال اسکیل ورکر کانادا Federal Skilled Worker Program (FSWP)، ویزای نیروی کار ماهر کانادا

تعیین صلاحیت: قبل از درخواست، داوطلبان باید مطمئن شوند که معیارهای واجد شرایط بودن برنامه کارگر ماهر فدرال را دارند. این شامل داشتن تحصیلات، تجربه کاری، تسلط به زبان و کسب حداقل امتیاز است.

آزمون مهارت زبان: متقاضیان باید در آزمون زبان تایید شده شرکت کنند تا مهارت خود را در زبان انگلیسی یا فرانسوی نشان دهند. آزمون هایی مانند آیلتس (برای زبان انگلیسی) یا TEF (برای زبان فرانسه) معمولا پذیرفته می شوند.

ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) Educational Credential Assessment: داوطلبان دارای مدارک تحصیلی خارجی باید یک گزارش ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA)  را از یک سازمان تعیین شده برای تأیید معادل بودن تحصیلات خود با استانداردهای کانادا دریافت کنند.

ایجاد نمایه اکسپرس انتری: نامزدهای واجد شرایط باید یک نمایه اکسپرس انتری به صورت آنلاین ایجاد کنند. آنها باید اطلاعاتی در مورد تحصیلات، تجربه کاری، مهارت زبان و سایر جزئیات شخصی خود ارائه دهند.

امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS): پس از ایجاد نمایه، به داوطلبان یک امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت زبان و سایر عوامل اضافی مانند داشتن یک پیشنهاد شغلی یا پیشنهاد شغلی داده می شود. نامزدی استانی

ارسال ابراز علاقه (EOI) Submit Expression of Interest: داوطلبان در استخر اکسپرس انتری علاقه خود را برای مهاجرت به کانادا با ارسال اظهار علاقه (EOI) ابراز می کنند. افرادی که بالاترین امتیاز CRS را دارند ممکن است در طول قرعه کشی های منظم که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) انجام می شود، دعوت شوند تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

دریافت دعوتنامه برای درخواست (ITA): داوطلبانی که دعوتنامه درخواست (ITA) دریافت می کنند، یک دوره زمانی مشخص برای ارائه درخواست کامل برای اقامت دائم شامل مدارک پشتیبان مانند گواهی پلیس، معاینات پزشکی و اثبات بودجه دارند.

ارسال درخواست کامل: پس از دریافت ITA، متقاضیان باید یک درخواست کامل برای اقامت دائم از طریق پورتال اکسپرس انتری آنلاین ارسال کنند. این شامل پر کردن تمام فرم های مورد نیاز و ارائه مدارک پشتیبان در بازه زمانی مشخص می شود.

بررسی های پزشکی و امنیتی: نامزدهای موفق تحت معاینات پزشکی قرار می گیرند و گواهی نامه پلیس را برای اطمینان از پذیرش در کانادا ارائه می دهند.

دریافت تاییدیه اقامت دائم (COPR): پس از تایید درخواست، نامزدها و اعضای خانواده همراه آنها تاییدیه اقامت دائم (COPR) را دریافت می کنند که به آنها اجازه می دهد اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

پس از صدور COPR، نامزدها باید به کانادا سفر کرده و از گمرک عبور کنند تا وضعیت اقامت دائم خود را فعال کنند.

شرایط و رتبه بندی برای نیروی کار ماهر، فدرال اسکیل ورکر

برنامه کارگر ماهر فدرال (FSW) تحت سیستم اکسپرس انتری کانادا، متقاضیان را بر اساس صلاحیت های خاص ارزیابی می کند و به آنها یک سیستم رتبه بندی جامع (CRS) اختصاص می دهد. در اینجا صلاحیت ها و رتبه های کلیدی در نظر گرفته شده برای برنامه فدرال Skilled Worker Canada آمده است.

تحصیلات: داوطلبان باید مدرک تحصیلی متوسطه یا بعد از دبیرستان کانادا یا معادل خارجی را که توسط گزارش ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) ارزیابی شده است، تکمیل کرده باشند.

مهارت زبان: تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه ضروری است. متقاضیان باید در آزمون زبانی که توسط دولت کانادا به رسمیت شناخته شده است، مانند آیلتس (انگلیسی) یا TEF (فرانسوی) شرکت کنند تا توانایی های زبانی خود را در خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن نشان دهند.

تجربه کاری: داوطلبان به حداقل یک سال تجربه کار مستمر تمام وقت یا معادل پاره وقت با حقوق در یک شغل ماهر (طبقه بندی مشاغل ملی – NOC) در ده سال گذشته نیاز دارند. تجربه کاری باید در نوع مهارت 0 (شغل های مدیریتی)، سطح مهارت A (شغل های حرفه ای) یا مهارت سطح B (شغل های فنی و حرفه های ماهر) طبقه بندی شود.

سن: به متقاضیان بر اساس سن آنها در زمان درخواست امتیاز اعطا می شود. حداکثر امتیاز معمولاً به داوطلبان بین 20 تا 29 سال تعلق می گیرد که با افزایش سن، امتیاز کاهش می یابد.

سازگاری: امتیازهای اضافی ممکن است برای عواملی که نشان دهنده توانایی متقاضی برای انطباق و موفقیت در کانادا باشد تعلق می گیرد. این عوامل ممکن است شامل تحصیل یا تجربه کاری قبلی در کانادا، جاب آفر از سوی یک کارفرمای کانادایی، یا داشتن یک خویشاوند نزدیک در کانادا باشد.

استخدام برنامه ریزی شده در کانادا: متقاضیان می توانند در صورت داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی برای کار ماهر که تمام وقت و دائم (یا حداقل یک سال طول می کشد) و به عنوان نوع مهارت 0 یا سطح مهارت طبقه بندی می شود، امتیاز بیشتری دریافت کنند.

آستانه حداقل امتیاز: برای واجد شرایط بودن برای برنامه FSW، نامزدها باید حداقل 67 امتیاز از 100 را در شبکه انتخاب کسب کنند. امتیازات بر اساس معیارهای فوق اعطا می شود و امتیازات بالاتر شانس دریافت دعوت نامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم را افزایش می دهد.

برای داوطلبانی که شرایط واجد شرایط بودن را دارند و بالاترین امتیاز CRS را در استخر اکسپرس انتری دارند، در طول قرعه کشی های منظم که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) انجام می شود، ITA صادر می شود. پس از دریافت ITA، کاندیداها می توانند درخواست کاملی را برای اقامت دائم شامل مدارک و هزینه ها ارائه دهند.

فدرال اسکیل ورکر کانادا Federal Skilled Worker Program (FSWP)، ویزای نیروی کار ماهر کانادا
فدرال اسکیل ورکر کانادا Federal Skilled Worker Program (FSWP)، ویزای نیروی کار ماهر کانادا

مزایای فدرال اسکیل ورکر

  • دریافت اقامت دائم
  • دسترسی به خدمات اجتماعی و بهداشتی
  • امکان زندگی در هر کدام از استان‌های کانادا (به جز کبک)
  • هزینه کمتر نسبت به برنامه‌های استانی و برنامه‌های سرمایه‌گذاری و تجاری
  • حق شهروندی
  • فرصت های شغلی
  • فرصت های آموزشی و تحصیلی

برنامه اسکیل ورگر کبک

برنامه کارگران ماهر کبک (QSW) یک مسیر مهاجرتی منحصر به فرد است که به طور خاص برای افرادی که مایل به اقامت و کار در استان کبک کانادا هستند طراحی شده است. این برنامه که توسط اداره مهاجرت دولت کبک، وزارت مهاجرت، MIFI (MIFI) اداره می شود، مستقل از سیستم اکسپرس انتری فدرال عمل می کند.

برنامه اسکیل ورکر استان های کانادا PNP

استان‌های کانادا برنامه‌های استانی (PNP) مختلفی را ارائه می‌کنند که با انتخاب کارگران ماهر، کارآفرینان، و سایر افرادی که می‌توانند به رشد و توسعه استان کمک کنند، نیازهای اقتصادی و بازار کار خاص خود را برطرف کنند. این برنامه ها بخشی جدایی ناپذیر از سیستم مهاجرتی کانادا هستند و راه هایی را برای کارگران ماهر برای اخذ اقامت دائم در استان های خاص فراهم می کنند. در اینجا چند نمونه از برنامه های نامزد استانی برای کارگران ماهر ارائه شده توسط استان های کانادا آمده است:

برنامه نامزد مهاجرت انتاریو (OINP): OINP چندین جریان را برای کارگران ماهر ارائه می دهد، از جمله جریان اولویت های سرمایه انسانی، دسته پیشنهادات شغلی کارفرما، و جریان فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و غیره. این جریان‌ها کارگران ماهر با تجربه کاری در مشاغل مورد تقاضا در انتاریو را هدف قرار می‌دهند.

برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP): BC PNP شامل جریان‌هایی مانند مهاجرت مهارت‌ها و مقوله‌های اکسپرس اینتری BC است که کارگران ماهر، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، کارکنان فناوری و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی با پیشنهادهای شغلی در بریتیش کلمبیا را هدف قرار می‌دهند.

برنامه نامزدهای مهاجرت آلبرتا (AINP): AINP جریان‌هایی را برای کارگران ماهر ارائه می‌کند، از جمله جریان اکسپرس اینتری آلبرتا و جریان فرصت آلبرتا، که افراد دارای تجربه کاری در مشاغل واجد شرایط و پیشنهادات شغلی از سوی کارفرمایان آلبرتا را هدف قرار می‌دهد.

برنامه نامزدهای مهاجر ساسکاچوان (SINP): SINP شامل رده کارگران ماهر بین‌المللی است که جریان‌هایی مانند جریان‌های اکسپرس انتری ساسکاچوان و مشاغل مورد تقاضای ساسکاچوان را برای کارگران ماهر با تجربه کاری در مشاغل مورد تقاضا در ساسکاچوان ارائه می‌دهد.

برنامه نامزدهای استانی منیتوبا (MPNP): MPNP جریان هایی مانند Skilled Worker Overseas Stream و Skilled Worker in Manitoba Stream را ارائه می دهد که کارگران ماهر با تجربه کاری در مانیتوبا یا ارتباط با استان از طریق خانواده یا دوستان را هدف قرار می دهد.

برنامه نامزدهای نوا اسکوشیا (NSNP): NSNP شامل جریان‌های Nova Scotia Demand: Express Entry و Nova Scotia Experience: Express Entry است که کارگران ماهر با تجربه کاری در مشاغل مورد تقاضا در نوا اسکوشیا را هدف قرار می‌دهد.

برنامه نامزدهای استانی نیوبرانزویک (NBPNP): NBPNP جریان هایی مانند جریان بازار کار اکسپرس اینتری و جریان پشتیبانی کارگران ماهر با کارفرما را ارائه می دهد که کارگران ماهر را با پیشنهادات شغلی از سوی کارفرمایان نیوبرانزویک یا دارای معیارهای واجد شرایط بودن هدف قرار می دهند.

برنامه نامزد استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP): PNP PEI شامل جریان‌هایی مانند جریان اکسپرس اینتری و رده تأثیر کار است که کارگران ماهر را با پیشنهادهای شغلی یا اتصال به جزیره پرنس ادوارد هدف قرار می‌دهند.

اینها فقط چند نمونه از برنامه های نامزد استانی برای کارگران ماهر است که توسط استان های کانادا ارائه می شود. هر برنامه معیارهای واجد شرایط بودن، روند درخواست و معیارهای انتخاب خود را دارد، بنابراین برای متقاضیان احتمالی مهم است که در مورد الزامات برنامه خاصی که به آن علاقه دارند تحقیق کنند و واجد شرایط بودن خود را قبل از درخواست تعیین کنند.

در پایان،برنامه ویزای کارگر ماهر کانادا فدرال اسکیل ورکر کانادا به عنوان دروازه ای برای افراد ماهر برای دنبال کردن یک زندگی کامل و حرفه ای در یکی از مطلوب ترین مقاصد جهان عمل می کند. با استقبال از استعدادها از سراسر جهان، کانادا همچنان به غنی سازی نیروی کار خود و تقویت موقعیت خود در نوآوری و رفاه ادامه می دهد. برای حرفه ای های جاه طلبی که به دنبال افق های جدید هستند، مسیر کانادا از طریق برنامه کارگر ماهر فدرال با نوید و فرصت همراه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا