ویزای استارت آپ کانادا (Canadian startup visa) چیست و روند ویزای استارت آپ چگونه است.

ویزای استارت آپ کانادا (Canadian startup visa) چیست
ویزای استارت آپ کانادا (Canadian startup visa) چیست

عنواین مهم

برنامه ویزای استارت آپ کانادا Canadian Start-up Visa Program مسیری برای اقامت دائم برای دریافت ویزای کانادا و ویزای کاری کانادا برای کارآفرینان مهاجر با ایده های تجاری نوآورانه و پتانسیل ایجاد کسب و کارهای موفق در کانادا است. هدف این برنامه جذب استعدادهای خارجی برای راه اندازی شرکت های فناوری و نوآوری است که به اقتصاد کانادا و ایجاد شغل کمک می کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ، گزینه ای مناسب برای کارآفرینانی است که ایده های نوآورانه کسب و کار دارند و پتانسیل کمک به اقتصاد کانادا را دارند. برنامه ویزای استارت آپ کانادا یک روش مهاجرتی از طریق شغل و ویزای کاری کانادا و جزو روش های اقامت دائم کاری برای کارآفرینان واجد شرایطی که از سازمان های تعیین شده (DOs) حمایت می شوند، فراهم می کند.

همچینی شما میتوانید برای دریافت اطلاعات و کمک بیشتر از وکلای مهاجرتی و مشاوران ویزای کانادا بهره و کمک لازم را بگیرید. این افراد با داشتن دانش و اگاهی از روش های مهاجرتی و قوانین کانادا میتوانند شما را در مسیر پیچیده مهاجرتی یاری رسانند.

تعاریف مهم در برنامه ویزای استارتاپ مهاجرت به کانادا چیست؟

 

کسب و کار واجد شرایط

یک کسب و کار واجد شرایط، استارتاپی است که معیارهای زیر را داشته باشد

  • دارای یک ایده تجاری نوآورانه با پتانسیل ایجاد شغل و رقابت در مقیاس جهانی است
  • با اولویت های نوآوری کانادا هماهنگ است
  • در کانادا ثبت شده است یا قصد دارد در کانادا ثبت نام کند
  • دارای یک طرح تجاری واضح است
  • دارای تیمی با تجربه و تخصص برای توسعه و راه اندازی موفقیت آمیز تجارت

سازمان تعیین شده Designated Organization (DO)

یک سازمان تعیین شده (DO) یک شرکت کانادایی است که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) برای حمایت از استارت آپ ها تحت برنامه ویزای استارت آپ کانادا تایید شده است. DO ها می توانند صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر، گروه های سرمایه گذار فرشته یا انکوباتورهای تجاری باشند.

نامه پشتیبانی در برنامه پشتیبانی نامه استارتاپی کانادا 
نامه پشتیبانی یک سند مهم در برنامه ویزای استارت آپ کانادا است که توسط یک سازمان تعیین شده (DO) برای تایید یک استارتاپ و بنیانگذاران آن برای اقامت دائم بالقوه در کانادا صادر می شود. این به عنوان تأیید رسمی اعتقاد DO به قابلیت حیات و مشارکت بالقوه استارتاپ در اکوسیستم نوآوری کانادا عمل می کند.

گواهی تعهد در برنامه استارتاپ کانادایی 
گواهی تعهد یک سند رسمی است که توسط یک سازمان تعیین شده (DO) تحت برنامه ویزای استارت آپ کانادا صادر می شود که نشان دهنده تعهد آنها به سرمایه گذاری یا ارائه مشاوره به یک استارت آپ واجد شرایط است. این به عنوان یک توافق نامه الزام آور قانونی بین DO و استارت آپ عمل می کند که شرایط و ضوابط همکاری آنها را مشخص می کند.

اعضای کلیدی و غیر کلیدی در استارتاپ به چه معنا هستند؟

اصطلاحات “عضو کلیدی” و “عضو غیر کلیدی” در زمینه استارتاپ به اهمیت نسبی اعضای مختلف تیم برای موفقیت شرکت اشاره دارد. اعضای کلیدی کسانی هستند که مشارکت‌شان در عملیات اصلی و رشد بلندمدت استارت‌آپ ضروری است، در حالی که اعضای غیرکلیدی کسانی هستند که پشتیبانی یا تخصص را ارائه می‌کنند اما برای موفقیت استارت‌آپ حیاتی نیستند.

اعضای کلیدی معمولاً بنیانگذاران، مدیران اجرایی و سایر افرادی هستند که نقش مستقیمی در شکل دادن به استراتژی، عملیات و عملکرد مالی شرکت دارند. این افراد اغلب بسیار ماهر و با تجربه هستند و خروج آنها می تواند تاثیر قابل توجهی بر توانایی استارتاپ برای دستیابی به اهدافش داشته باشد.

اعضای غیرکلیدی شامل کارکنانی هستند که خدمات پشتیبانی مانند بازاریابی، فناوری اطلاعات و فروش را ارائه می دهند. در حالی که این نقش‌ها برای عملکرد کلی شرکت مهم هستند، غیبت آنها کمتر تأثیر مستقیمی بر توانایی استارت‌آپ برای موفقیت دارد.

مجوز کار ویزای استارتاپ کانادا

مجوز کار ویزای استارت آپ کانادا یک مجوز کار موقت است که به اتباع خارجی اجازه می دهد در زمانی که برای اقامت دائم تحت برنامه ویزای استارت آپ کانادا درخواست می کنند در کانادا کار کنند. این مجوز تا سه سال اعتبار دارد و در صورتی که متقاضی همچنان به الزامات برنامه ادامه دهد، قابل تمدید است.

الزامات کلیدی برای برنامه ویزای استارتاپ کانادا

کسب و کار واجد شرایط: ایده کسب و کار شما باید نوآورانه باشد و پتانسیل ایجاد شغل و رقابت در مقیاس جهانی را داشته باشد. همچنین باید با اولویت های اکوسیستم نوآوری کانادا همسو شود.

پشتیبانی سازمان تعیین شده: شما باید نامه حمایتی را از یک سازمان تعیین شده (designated organization DO) دریافت کنید که شامل صندوق های سرمایه گذاری ونچر کپیتال ها venture capitals، انجل اینوستورها angel investors ، یا انکوباتورها، incubators است که توسط دولت کانادا تایید شده است. پشتیبانی DO نشان دهنده اعتقاد آنها به پتانسیل کسب و کار شما و تعهد آنها به موفقیت آن است.

نامه پشتیبانی از سازمان تعیین شده (DO): شما باید نامه پشتیبانی را از یک سازمان تعیین شده (DO)، که صندوق های سرمایه گذاری و… هستند که توسط دولت کانادا تایید شده اند، دریافت کنید.

الزامات زبان: شما باید حداقل شرایط مهارت زبان در زبان انگلیسی یا فرانسوی را داشته باشید که برای هر سطح از برنامه مشخص شده است.

تامین مالی: باید نشان دهید که بودجه کافی برای حمایت از کسب و کار خود در مراحل اولیه توسعه آن دارید. این بودجه می تواند از DO، پس انداز شخصی یا منابع دیگر تامین شود.

سازمان های حامی، venture capitals، angel investors ، incubators

Venture capital (VC): صندوق‌های سرمایه‌گذاری  (VC) واسطه‌های مالی هستند که در شرکت‌های که در مراحل اولیه رشد هستند و  پتانسیل بالای رشد دارند سرمایه گذاری میکنند. این بدان معنا است که انها ترجیح میدهند ان استارت آپ به مرحله ی تولید و ایجاد پول برای صاحبان ان رسیده باشد. شرکت های VC پول سرمایه گذاران نهادی مانند صندوق های بازنشستگی، موقوفات و افراد ثروتمند را جمع آوری می کنند و سپس آن پول را در استارتاپ ها سرمایه گذاری می کنند.

پتانسیل رشد بالا: صندوق های سرمایه گذاری VC در شرکت هایی سرمایه گذاری می کنند که پتانسیل رشد سریع و ارزشمند شدن را دارند. این بدان معنی است که آنها به دنبال شرکت هایی با محصولات یا خدمات نوآورانه، یک تیم قوی و یک فرصت بازار روشن هستند.

Angel investors: این دسته از سرمایه گذاران افراد ثروتمندی هستند که پول خود را در استارت آپ های اولیه در ازای سهام در شرکت سرمایه گذاری می کنند. آنها معمولاً کارآفرینان با تجربه یا افراد تجاری هستند که به دنبال حمایت از توسعه مشاغل نوآور هستند.

incubators: انکوباتورهای کسب و کار سازمان هایی هستند که در ازای سهام شرکت و حتی دریافت پول، پشتیبانی و منابعی را برای استارتاپ های در مراحل اولیه ارائه می کنند. آنها خدمات مختلفی را برای کمک به استارت آپ ها برای توسعه طرح های تجاری خود، تأمین بودجه و رشد کسب و کار خود ارائه می دهند.

مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا چگونه است.

فرآیند اخذ ویزای استارتاپ کانادا شامل مراحل مختلفی است که نیاز به برنامه ریزی و آمادگی دقیق دارد. در اینجا یک مرور کلی از رویه های مربوطه آورده شده است.

ابراز علاقه Expression of Interest (EOI)

  • یک حساب کاربری در وب سایت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (Immigration, Refugees, and Citizenship Canada (IRCC)) ایجاد کنید.
  • فرم EOI را تکمیل کنید و اطلاعات دقیقی درباره ایده کسب و کار، تجربه و بودجه خود ارائه دهید.
  • اسناد پشتیبان، مانند طرح‌های تجاری، خلاصه سرمایه‌گذاری و گواهی‌های مهارت زبان را بارگذاری کنید.
  • هزینه درخواست را بپردازید و EOI خود را ارسال کنید.

EOI خود را بررسی کنید و مواردی را انتخاب کنید که معیارهای واجد شرایط بودن را دارند.

نامه پشتیبانی از سازمان تعیین شده (Designated Organization (DO))

  • یک ارائه جذاب قانع کننده آماده کنید که ارزش پیشنهادی منحصر به فرد کسب و کار شما، پتانسیل بازار و قابلیت های تیمی شما را برجسته کند.
  • طرح خود را به طور کامل تمرین کنید تا ارائه ای واضح، مختصر و تاثیرگذار ارائه دهید.
  • در جلسه ارائه شده توسط IRCC شرکت کنید و ایده کسب و کار خود را به DOs ارائه دهید.
  • یک نامه پشتیبانی از یک یا چند سازمان دریافت کنید و با انها در ارتباط باشید، که نشان دهنده اعتقاد آنها به دوام کسب و کار شما و تمایل آنها برای سرمایه گذاری یا ارائه مشاوره است.

پیشنهاد مشروط اقامت دائم

  • پس از دریافت نامه پشتیبانی از یک DO، ایمیلی از IRCC دریافت خواهید کرد.
  • یک حساب MyCIC ایجاد کنید و جزئیات پیشنهاد مشروط را بررسی کنید، که شامل شرایطی است که برای دریافت اقامت دائم باید داشته باشید.
  • مدارک اضافی درخواست شده توسط IRCC برای تکمیل پیشنهاد مشروط ارسال کنید.

مجوز کار موقت

  • اگر درخواست اقامت دائم شما هنوز در حال بررسی است، می توانید برای اجازه کار موقت (ورک پرمیت) درخواست دهید تا به شما اجازه مهاجرت به کانادا و شروع کار در کسب و کارتان را بدهد.
  • فرم درخواست اجازه کار موقت را تکمیل کنید و مدارک پشتیبان از جمله پیشنهاد مشروط، پاسپورت و صورت های مالی خود را ارائه دهید.
  • هزینه درخواست را بپردازید و درخواست خود را ارسال کنید.

 الزامات

  • برای تحقق شرایط پیشنهاد مشروط، که ممکن است شامل ایجاد کسب و کار در کانادا، نشان دادن ثبات مالی و حفظ سطح معینی از تعامل با DO باشد، سخت کوشید.
  • به‌روزرسانی‌های منظم را در رابطه با پیشرفت خود در برآورده کردن شرایط پیشنهاد مشروط به IRCC ارائه دهید.

تصمیم نهایی در مورد اقامت دائم

  • هنگامی که IRCC از انجام شرایط پیشنهادی مشروط شما راضی شد، تصمیم نهایی را در مورد درخواست اقامت دائم شما صادر خواهد کرد.
  • یک  ایمیلی دریافت میکنید که شما را از تصمیم نهایی مطلع می کند.
  • اگر درخواست شما تایید شود، ویزای اقامت دائم دریافت خواهید کرد که به شما امکان اقامت دائم در کانادا را می دهد.

اقامت در کانادا

  • پس از دریافت ویزای اقامت دائم، مقدمات سفر خود را نهایی کرده و به کانادا مهاجرت کنید.
  • شروع به ساختن کسب و کار خود کنید و از DO و اکوسیستم استارت آپی حمایت کننده کانادایی راهنمایی بخواهید.
  • عضوی فعال در جامعه کانادا شوید و به رشد اقتصادی و نوآوری کشور کمک کنید.
اخذ ویزای استارتاپ کانادا
اخذ ویزای استارتاپ کانادا

مزایای برنامه ویزای استارتاپ کانادا

مسیری برای اقامت دائم: این برنامه یک مسیر مهاجرتی و کمی سخت پیچیده برای اقامت دائم برای کارآفرینان واجد شرایط ارائه می دهد.

دسترسی به یک اکوسیستم استارتاپی حمایتی: کانادا به خاطر اکوسیستم استارتاپی پر جنب و جوش و حمایتی خود مشهور است که دسترسی به شبکه ای از کارآفرینان، سرمایه گذاران و مربیان با تجربه را ارائه می دهد.

پشتیبانی مالی: سازمان‌های تعیین‌شده می‌توانند بودجه و راهنمایی برای حمایت از رشد کسب‌وکار شما فراهم کنند.

دسترسی به بازارهای کانادا: کانادا محیطی با ثبات و حمایتی را برای شکوفایی استارت آپ ها ارائه می دهد.

استخر جهانی استعداد: کانادا استعدادهای برتر را از سراسر جهان جذب می کند و باعث رشد و نوآوری می شود.

مزایای سبک زندگی: کانادا کیفیت زندگی بالایی را با مراقبت های بهداشتی عالی، سیستم های آموزشی و فرصت های تفریحی ارائه می دهد.

درپایان باید گفت،اگر شما یک کارآفرین بلندپرواز با چشم انداز یک استارت آپ موفق هستید، برنامه ویزای استارت آپ کانادا می تواند فرصتی عالی برای دستیابی به اهداف خود و ساختن آینده در کانادا باشد.

برنامه ویزای استارت آپ کانادا مسیری را برای کارآفرینان برای مهاجرت به کانادا و کمک به رشد اقتصاد کانادا و دریافت اقامت دائم فراهم می کند. از آنجایی که سیاست های مهاجرت ممکن است تغییر کند، توصیه می شود برای آخرین اطلاعات و الزامات، وب سایت رسمی IRCC را بررسی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا